مهندس بیطرف در جمع  اطلاح طلبان یزدی:بايد ميزان عقلانيت مجلس را افزايش دهيم(انتخابات مجلس هشتم 414 )
 
باید نمایندگانی را به مجلس بفرستیم که علاوه بر سلایق خاص سیاسی، علاقه مند به پیشرفت و توسعه کشور باشند. تجلی این راهبرد این است که ما باید میزان عقلانیت مجلس را افزایش دهیم، که فارغ از خودنمایی و تصمیمات لحظه ای بوده و دلسوز ملت و منشا اثر باشد.
به گزارش شهر نیکان ؛ مهندس حبیب الله بیطرف وزیر اسبق نیرو در دولت اصلاحات با بیان این مطلب در جمع یاران مهندس اولیا و اصلاح طلبان یزدی، اظهار داشت: امروز اگر چالشی در مدیریت کلان نظام وجود دارد، به دلیل کارآیی کم مجلس شورای اسلامی است و ما باید با تشکیل مجلسی قوی و هوشمند مسیر تعالی کشورمان را طی کنیم.
وی افزود: با مجموع شرایطی که داریم، راهبردی که پیش روی مجلس هست، حضور نمایندگانی صاحب نظر و تلاشگر و دلسوز می تواند نتیجه مناسب و بهینه داشته باشد. امروز حضور نمایندگانی که خوب هستند ولی صاحب نظر در مسائل مختلف کشور نیستند تاثیر مفیدی در بهبود اوضاع ندارد.
بیطرف تاکید خود بر ضرورت حضور مهندس علی اکبر اولیا در صحنه انتخابات یزد را فراتر از مباحث سیاسی و جبهه ای دانست و آن را ضرورتی سیاسی و ملی ارزیابی کرد و با تحلیلی از شرایط موجود و اهمیت کشور ایران خاطرنشان ساخت: ما در کشوری زندگی می کنیم که در زمینه های مختلف یکی از مهم ترین کشورهای منطقه و دنیاست. ایران علاوه بر تمدن دیرینه ، تاریخ استقلال ندارد ، چرا که ما هیچگاه تحت اشغال و مستعمره نبودیم و ما ملت و کشوری هستیم که سابقه پرافتخار و طولانی تمدنی داریم و همیشه در پهنه دنیا به رغم تجاوزهای بیگانگان، هیچگاه مستعمره نشدیم.
وی افزود: ایران دارای منابع غنی نفت و گاز و از نظرثروت های ملی غنی است و گلوگاه خلیج فارس یکی از گذرگاه های مهم دنیاست و هم از نظر ژئوپلتیک نقش حساس و مهمی را ایفا می کنیم.
 
مردم سالاری بايد بال بگشايد
وزیر اسبق نیرو در دولت اصلاحات گفت: آقای خاتمی در سفری که به کشور سوییس  و اجلاس دائوس داشتند در پاسخ به این پرسش که چرا کشورهای منطقه دچار جنگ و خشونت است ؟ این مطلب را مطرح کردند که این برنامه و سیاست استعمار در این منطقه حساس بوده، آنها برای این که با اطمینان ، نفت منطقه را ببرند، بحران و جنگ را به منطقه تحمیل کرده اند و معادله آنان ، معادله نفت – بحران بوده و همه ما را به هم درگیر کرده اند و ما باید این معادله را تغییر دهیم. در صورتی می توانیم این معادله را تغییر دهیم که تصمیم های هوشمندانه ای اتخاذ کنیم و اگر توسعه مردم سالاری در منطقه صورت گیرد، ریشه این معادله برچیده می شود.
وی تاکید کرد: ایران از لحاظ جهانی مهم و در سرنوشت جهانی تاثیرگذار است و ما هم باید با توجه به این شرایط حرکت کنیم و از دستاوردهای انقلاب برای سربلندی کشور و نهادینه کردن دموکراسی مبتنی بر ارزش های اسلامی استفاده کنیم.
بیطرف با اشاره به این که اگر مردم سالاری در منطقه بال نگشوده باشد، اتفاقات ناگواری رخ می نماید بیان داشت: باید تعارضات داخلی مان کاهش یابد و برای جامعه ای آزاد و متکی بر آرای ملت قدم های جدی برداریم تا ملت بتواند با آسایش و عزت زندگی کند. در هر نقطه و مسئولیتی هستیم باید این رسالت درک شود تا بتوانیم منافع ملی و مصالح کشورمان را درنظر گیریم.
این اصلاح طلب یزدی مجلس را یکی از ارکانی دانست که در این زمینه نقش تعیین کننده ای دارد و گفت: نقش مجلس، از دولت هم فوق العاده مهم تر است، چرا که سیاست گذار و راهبردساز و نظارت کننده است و باید مدیریت اجرایی را هدایت و نظارت کند تا این مسیر را طی کند.
 
امام بزرگ ترين اصلاح طلب بود
وزیر اسبق نیروی دولت اصلاحات گفت: ما از عملکرد مجلس فعلی در راستای این سیاست راضی نیستیم و معتقدیم مجلس نتوانسته است اثربخش و کارآمد و تاثیرگذار و رهبری کننده قوای دیگر باشد.مجلس باید تجلی گاه سلایق مختلف جامعه باشد تا اندیشه های مختلف درون ملت در آن جای بگیرد و این جهت گیری اصلاح طلبان بوده و تشکیل مجلسی مقتدر و قوی ما را وادار کرد در این دوره از انتخابات مجلس به میدان بیاییم.
وی اضافه کرد: مجموعه اصلاح طلبان ریشه در انقلاب دارند، تفکر اصلاح طلبی، در مراجع ثلاث نجف بروز یافته و همچنین حضرت امام راحل (ره) به عنوان  مصلح اجتماعی، بزرگترین اصلاح طلب بودند. اصلاح طلبی به معنای عقلانیت است، تفکر اصلاح طلبی همواره در برابر بنیادگرایی مطرح بوده و اصلاح طلبی با قشری گرایی و جمود و تحجر مخالفت دارد.
بیطرف تاکید کرد: اصلاح طلبان در این انتخابات تکلیف خود را انجام دادند دستیابی به نتیجه موضوع حاشیه ای است و پرچم اصلاح طلبی همواره راهگشای بشریت بوده و تفکر اصلاح طلبی ادامه پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره با اینکه ما اصلاح طلبان اصلا به فکر پست و مقام نیسیتیم، اظهار داشت: اصلاح طلبان معتقدند مجلس آینده باید مجلس کارشناس و پاسدار تمدن عظیم ایران اسلامی باشد و سکویی برای رشد ملت و آینده قرار گیرد.
 
اوليا در سطوح استانی و ملی اشراف و بصيرت دارد
استاندار اسبق یزد و وزیر اسبق نیروی دولت خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که یزد می تواند با حضور آقای اولیا نماینده ای در سطح ملی داشته باشد که هم از یزد شناخت کارشناسی دارد و هم در سطح ملی اشراف و بصیرت دارد گفت:  هنگامی که اسم آقای اولیا مطرح شد با معیارهایی که مطرح بود، معتقد بودم ایشان باید حضور پیدا کند و راهی برای زمین گذاشتن کار وجود ندارد، دلیل این که تاکید داشتم آقای اولیا حتما در صحنه بمانند فراتر از مباحث سیاسی و جبهه ای بود و معتقدم حضور ایشان در صحنه انتخابات یزد، ضرورتی سیاسی و ملی است،  لذا تا جایی که از دستم بر می آمد تلاش کردم و با آقای خاتمی هم رایزنی کردم و خوشبختانه مردم هوشمند یزد هم به خوبی استقبال کردند.
وی افزود: در مرحله دوم به طور طبیعی شور انتخابات کمتر از مرحله اول است، اما این وظیفه است و باید با هوشیاری و فعالیت بیشتر تلاش کنید کارتان به نتیجه نهایی هم برسد و امثال اولیاها به مجلس بروند تا تصمیم های درست بگیرند.
بیطرف نماینده ای را دانا و بینا دانست که از مشورت های صاحب نظران بهره جوید و برای انجام وظایفش آرام و قرار نداشته باشد و اذعان داشت: کار نمایندگی کار سختی است و نماینده ای که بصیرت دارد، شب و روز نباید داشته باشد و آقای اولیا هم باید خودش را آماده کند.
وی تاکید کرد:  باید عقب ماندگی های سال های اخیر را با کار بیشتر جبران کرد و خداوند خود یار اسلام و انقلاب خواهد بود.
وی در بخشی از سخنانش اولیا را یکی از افراد مورد مشورت خود برای پذیرش استانداری یزد معرفی کرد و اضافه نمود: در گذشته، زمانی که از من خواسته شد استاندار یزد باشم، پذیرش این پیشنهاد را به مشورت با دو تن از دوستان موکول کردم که یکی از آنان آقای مهندس اولیا و دیگری مرحوم مهندس حمیدیا بود و پس از نظر مثبت این دو برادر، به آقای محتشمی وزیر وقت کشور پاسخ مثبت دادم.
 
اوليا: با وحدت کلمه آينده از آن ماست
شایان ذکر است در ابتدای این برنامه مهندس علی اکبر اولیا نامزد نمایندگی مجلس هشتم که به دور دوم انتخابات راه یافته است، ضمن خیرمقدم به بیطرف با بیان سیری از روند انتخابات ، مسایل و مشکلات پیش آمده را به رغم تلخی های پیش آمده، برای یاران امام و دلسوزان انقلاب جلوه های دیگری از زیبایی های این انتخابات ارزیابی کرد و اظهار داشت: امید داریم سنگر نمایندگی مجلس بتواند بیانگر خواسته های به حق مردم خوب یزد باشد.
وی تاکید کرد: اگر وحدت کلمه داشته باشیم و برای آبادی استان و کشورمان همفکری و همکاری کنیم، آینده از آن ما خواهد بود و خداوند لطفش را شامل حال ما خواهد کرد.
اولیا افزود: این انتخابات و رویدادهای به وقوع پیوسته ، فرصتی شد برای اینکه با هم باشیم، با هم حرکت کنیم و با هم آینده را رقم بزنیم.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا